mapka
Česky English Deutsch
GRAFIA, s.r.o.
Budilova 4
301 00 Plzeň
Tel./fax:+420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz

 
 


Název kurzu:

Restrukturalizace a propouštění pro manažery (outplacement)

RI 18


Anotace kurzu:

Změna je nevyhnutelná – jak ji připravit a provést? Jak nepoškodit dobré jméno podniku nevhodnou komunikací? Jak si z propuštěných zaměstnanců nevyrobit nepřátele?


Cíle kurzu:
  • Připravit realizaci změny a outplacementových opatření ve vlastní firmě

Obsah kurzu:
  • 1. Změna
    - Charakteristika změny
    - Řízení změny managerem
    - Bariéry zaměstnanců vůči změnám
    - Jak překonat odpor vůči změnám
    - Změna a její komunikace
    - Role manažera v období změn
    - Selekce pracovníků – pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
    - Dělení pracovníků do skupin (klíčoví – odcházející, setrvávající, uvolňovaní ostatní zaměstnanci, setrvávající pokračující v stávajících činnostech, setrvávající převedení na jiné činnosti)
    - Motivace klíčových zaměstnanců
    - Prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
    - Důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě / v divizi
    - Možnosti ovlivnění firemního klimatu
  • 2. Outplacement
    - Co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
    - Jak sdělovat propuštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
    - Typologie propouštěných zaměstnanců
    - Scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat
  • 3. Konkretizace pro podmínky dané společnosti a možnosti aplikace v praxi
    - Case studies
  • 4. Co s těmi, kteří zůstávají?
    - Opatření na podporu správného vnímání změn
  • 5. Vytvoření programu realizace
    - Shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
    - Popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
    - Identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění + stanovení následných kroků
    - Předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin

Obsah částí a modulů kurzu:

  • Změna
    • charakteristika změny
    • řízení změny manažerem
    • bariéry zaměstnanců vůči změnám
    • jak překonat odpor vůči změnám
    • změna a její komunikace
    • role manažera v období změn
    • selekce pracovníků - pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
    • dělení pracovníků do skupin (klíčoví - odcházející)
    • motivace klíčových zaměstnanců
    • prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
    • důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě/v divizi
    • možnosti ovlivnění firemního klimatu

  • Outplacement
    • co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
    • jak sdělovat propuštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
    • typologie propouštěných zaměstnanců
    • scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat

  • Konkretizace pro podmínky dané společnosti a možnosti aplikace v praxi
    • case studies

  • Co s těmi, kteří zůstávají?
    • opatření na podporu správného vnímání změn

  • Vytvoření programu realizace
    • shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
    • popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
    • identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění
    • předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin


Vstupní znalosti:

Základní znalosti z oblasti vedení lidí a zvládání obtížných situací


Doporučení:

Doporučeno pro manažery


Nearest events

For great interest we organized another strategic meeting dealing with the project Vzdělávejte se! (Educate yourselves!)    
in the end of August 2009. We will inform you about the next session on this website.


 
 
Tel./fax: +420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz
© GRAFIA, s.r.o. 2012
Budilova 4, 301 21 Plzeň