mapka
Česky English Deutsch
GRAFIA, s.r.o.
Budilova 4
301 00 Plzeň
Tel./fax:+420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz

 
 

OD ROKU 1993


 
 


Název kurzu:

Restrukturalizace a propouštění pro manažery (outplacement)

RI 18


Anotace kurzu:

Změna je nevyhnutelná – jak ji připravit a provést? Jak nepoškodit dobré jméno podniku nevhodnou komunikací? Jak si z propuštěných zaměstnanců nevyrobit nepřátele?


Cíle kurzu:
  • Připravit realizaci změny a outplacementových opatření ve vlastní firmě

Obsah kurzu:
  • 1. Změna
    - Charakteristika změny
    - Řízení změny managerem
    - Bariéry zaměstnanců vůči změnám
    - Jak překonat odpor vůči změnám
    - Změna a její komunikace
    - Role manažera v období změn
    - Selekce pracovníků – pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
    - Dělení pracovníků do skupin (klíčoví – odcházející, setrvávající, uvolňovaní ostatní zaměstnanci, setrvávající pokračující v stávajících činnostech, setrvávající převedení na jiné činnosti)
    - Motivace klíčových zaměstnanců
    - Prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
    - Důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě / v divizi
    - Možnosti ovlivnění firemního klimatu
  • 2. Outplacement
    - Co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
    - Jak sdělovat propuštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
    - Typologie propouštěných zaměstnanců
    - Scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat
  • 3. Konkretizace pro podmínky dané společnosti a možnosti aplikace v praxi
    - Case studies
  • 4. Co s těmi, kteří zůstávají?
    - Opatření na podporu správného vnímání změn
  • 5. Vytvoření programu realizace
    - Shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
    - Popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
    - Identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění + stanovení následných kroků
    - Předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin

Obsah částí a modulů kurzu:

  • Změna
    • charakteristika změny
    • řízení změny manažerem
    • bariéry zaměstnanců vůči změnám
    • jak překonat odpor vůči změnám
    • změna a její komunikace
    • role manažera v období změn
    • selekce pracovníků - pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
    • dělení pracovníků do skupin (klíčoví - odcházející)
    • motivace klíčových zaměstnanců
    • prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
    • důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě/v divizi
    • možnosti ovlivnění firemního klimatu

  • Outplacement
    • co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
    • jak sdělovat propuštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
    • typologie propouštěných zaměstnanců
    • scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat

  • Konkretizace pro podmínky dané společnosti a možnosti aplikace v praxi
    • case studies

  • Co s těmi, kteří zůstávají?
    • opatření na podporu správného vnímání změn

  • Vytvoření programu realizace
    • shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
    • popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
    • identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění
    • předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin


Vstupní znalosti:

Základní znalosti z oblasti vedení lidí a zvládání obtížných situací


Doporučení:

Doporučeno pro manažery



 
 
Tel./fax: +420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz
© GRAFIA, s.r.o. 2012
Budilova 4, 301 21 Plzeň