mapka
Česky English Deutsch
GRAFIA, s.r.o.
Budilova 4
301 00 Plzeň
Tel./fax:+420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz

 
 


Název kurzu:

Rozvoj lektorských dovedností

PR 5


Anotace kurzu:

Kurz je zaměřen na posílení profesionality v pozici trenéra/lektora ve smyslu rozvinutí svých schopností, dovedností, celkového stylu práce a své role. Procvičit a připravit se na různé obtížné situace, do kterých se trénující školitel dostává a které musí komunikačně zvládnout.


Cíle kurzu:
  • Prohloubit znalosti v oblasti vzdělávání dospělých
  • Uvědomit si význam vlastního image a profesionálního vystupování při vzdělávání
  • Naučit se připravit vzdělávací program - vytyčené cíle
  • Připravit a realizovat krátký vzdělávací program
  • Umět efektivně realizovat vzdělávací diagram

Obsah kurzu:
  • Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
  • Potřeby účastníků a jak je sytit
  • Komunikační kanály – pravá a levá hemisféra
  • Co podporuje zapamatování?
  • Věková specifika vzdělávání dospělých
  • Transakční analýza pro lektora
  • Problémové typy účastníků školení a jak na ně
  • Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
  • Typologie učebních stylů
  • Hybridní model učení v andragogice
  • Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
  • Příprava vzdělávacího programu
  • Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
  • Metodika vzdělávacího programu – kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
  • Zážitková pedagogika
  • Lektorské desatero
  • Organizační formy vzdělávacího procesu
  • Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
  • Hodnocení vzdělávacího kurzu
  • Příprava vlastního vzdělávacího programu
  • Trénink lektorských dovedností
  • Když se nedaří – kde je chyba?
  • Pár tipů navíc

Obsah částí a modulů kurzu:

  • Rozvoj lektorských dovedností
    • Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
    • Potřeby účastníků a jak je sytit
    • Komunikační kanály - pravá a levá hemisféra
    • Co podporuje zapamatování?
    • Věková specifika vzdělávání dospělých
    • Transakční analýza pro lektora
    • Problémové typy účastníků školení a jak na ně
    • Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
    • Typologie učebních stylů
    • Hybridní model učení v andragogice
    • Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
    • Příprava vzdělávacího programu
    • Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
    • Metodika vzdělávacího programu - kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
    • Zážitková pedagogika
    • Lektorské desatero
    • Organizační formy vzdělávacího procesu
    • Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
    • Hodnocení vzdělávacího kurzu
    • Příprava vlastního vzdělávacího programu
    • Trénink lektorských dovedností
    • Když se nedaří, kde je chyba?
    • Pár tipů navíc


Vstupní znalosti:

Znalost problematiky kurzu Základy pro lektorskou činnost


Doporučení:

Doporučeno pro specialisty, manažery


Nearest events

For great interest we organized another strategic meeting dealing with the project Vzdělávejte se! (Educate yourselves!)    
in the end of August 2009. We will inform you about the next session on this website.


 
 
Tel./fax: +420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz
© GRAFIA, s.r.o. 2012
Budilova 4, 301 21 Plzeň