mapka
Česky English Deutsch
GRAFIA, s.r.o.
Budilova 4
301 00 Plzeň
Tel./fax:+420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz

 
 

OCENĚNÍ GENERATION RESPECT AWARD

Generation Respect Award – Kritéria a podmínky

Ocenění Generation Respect Award (GRA) je určeno společnostem, které aktivně vytvářejí respektující pracovní prostředí, kde se využívá potenciál a zkušenosti všech generací – od Generace Z (a Alpha) po Baby Boomers, generaci X a starší kolegy.

  Mám zájem registrovat naši firmu  

1. Všeobecné podmínky pro přihlášení

  • Aktivní působení: Firma musí mít sídlo nebo významné zastoupení v České republice a být aktivní po dobu minimálně 3 roky

 

  • Velikost: Ocenění je otevřené pro společnosti s minimálně 10 zaměstnanci (pro zajištění rozmanitosti týmů).

  • Bez diskriminace: Společnost musí dodržovat platnou legislativu v oblasti rovného zacházení a nediskriminace (včetně věku).

2. Hodnocené oblasti a specifická kritéria

Hodnocení probíhá ve čtyřech klíčových oblastech, které komplexně pokrývají mezigenerační firemní kulturu. Za každou oblast jsou přidělovány body.

I. Firemní kultura a vedení (Leadership & Mindset)

Tato oblast zkoumá, zda je mezigenerační respekt aktivně podporován vedením i zaměstnanci.

  • Strategické ukotvení: Diverzita a podpora mezigenerační spolupráce je výslovně zahrnuta v HR strategii, etickém kodexu nebo hodnotách firmy.

 

  • Role managementu: Prokazatelné aktivity top managementu (např. workshopy, veřejná podpora) pro posílení mezigeneračního dialogu a respektu.

  • Měření a zpětná vazba: Probíhá pravidelné měření vnímání a spokojenosti zaměstnanců napříč generacemi (např. průzkumy angažovanosti), a následné konkrétní kroky k řešení zjištěných rozdílů.

  • Age Management: Existuje systém, který zohledňuje různé schopnosti a potřeby zaměstnanců v průběhu jejich kariéry (např. ergonomie, tempo práce, zdravotní prevence pro starší kolegy, dovolená dle osobních potřeb zaměstnance…).

II. Rozvoj a přenos znalostí (Knowledge Transfer & Development)

Zde se hodnotí, jak firma zajišťuje vzájemné učení a rozvoj pro všechny generace.

  • Mentoring/Sponzoring: Funguje ve firmě reverzní mentoring (mladší/tech-savvy učí starší) i tradiční mentoring (zkušení předávají know-how mladším)?

 

  • Vzdělávání pro všechny: Nabídka školení a rozvojových programů (technologické, soft skills) je dostupná a relevantní pro všechny věkové skupiny, a to i pro zaměstnance před důchodem.

  • Onboarding a adaptace: Programy pro nové zaměstnance (včetně seniorních) aktivně podporují jejich rychlé a respektující začlenění do mezigeneračních týmů.

III. Pracovní prostředí a flexibilita (Work Environment & Flexibility)

Kritéria se zaměřují na praktické nástroje, které umožňují slaďování pracovního a osobního života a zajišťují rovnováhu pro různé životní fáze.

  • Flexibilní formy práce: Nabídka pružné pracovní doby, zkrácených úvazků, sdílených pracovních míst (job sharing) nebo práce z domova (Home Office/Remote Work), které jsou reálně využívány napříč generacemi (nejen rodiči/mladými).

 

  • Podpora rodiny a péče: Poskytování benefitů nebo podpory pro péči o děti i pro péči o starší rodinné příslušníky.

  • Technologická inkluze: Dostupnost a podpora moderních nástrojů a technologií, které nevyčleňují starší zaměstnance, a zároveň efektivně oslovují mladé (např. různé komunikační kanály pro různé preference).

IV. Týmová spolupráce, inkluze a management znalostí (Team Collaboration, Inclusion & Knowledge Management)

Tato oblast se zaměřuje na atmosféru, komunikaci a aktivní řízení mezigeneračních týmů.

  • Složení týmů: Firmou cíleně řízené projekty nebo týmy s prokazatelnou mezigenerační rozmanitostí (např. příklady úspěšných smíšených týmů).

 

  • Komunikace a konflikty: Zavedené procesy pro efektivní a bezpečné řešení mezigeneračních nedorozumění či konfliktů a podpora otevřené komunikace.

  • Podpora rozmanitosti: Pořádání interních akcí nebo komunikačních kampaní, které zdůrazňují přínos různých generací a jejich vzájemnou hodnotu.

  • Předávání zkušeností při odchodu: Existence programů pro odcházející (nejen do důchodu) zaměstnance k udržení kontaktu (např. kurzy, setkání bývalých zaměstnanců, pozice konzultantů na částečný úvazek).

 


 

Jak probíhá hodnocení:

  1. Dotazníkové šetření: Vyplnění přihlášky s popisem aktivit a procesů

  2. Audit/Rozhovor (pro finalisty): Návštěva firmy a rozhovory se zaměstnanci napříč generacemi, aby byla ověřena reálná praxe a vnímání kultury + předložení dokumentace (HR strategie, interní komunikace, fotodokumentace akcí, data z průzkumů)

 

  Mám zájem registrovat naši firmu  

 


31 let


 Buďte s námi ve spojení

najdete nás na facebooku

linkedinlogo

Aktuality

 


Setkání HR manažerů

17. 12. 2025 v Plzni

Registrujte se


Veletrh práce a vzdělávání

28. 1. 2026 Web akce 

Chcete se stát vystavovatelem nebo partnerem? kontaktujte obchod@grafia.cz


Akreditované rekvalifikační kurzy hrazené úřadem práce

Specialista/specialistka AI (.pdf) 

Termíny: 17. 11. - 2. 12. 2025

24. 11. - 9. 12. 2025

1. 12. - 16. 12. 2025

Základy obsluhy osobního počítače - pro cizince

Termín: 11. 10. - 26. 10. 2025 (víkendy)

Lektor/ka dalšího vzdělávání (.pdf) 

Termín: 7. 10. - 20. 11. 2025

Přihlášky on-line
 - pro veřejnost

Přihlášky on-line  - pro firmy


Digitální kurzy hrazené úřadem práce

Digitální gramotnost na smartphone - pro středně pokročilé

Termín: 6. 10. - 10. 10. 2025

Přihlášky on-line
 - pro veřejnost

Přihlášky on-line  - pro firmy


 Kurzy pro podniky i veřejnost

   Termín:   30. 10. a 31. 10. 2025
   Termín: 27. 10. 2025
   Termíny: 25. 11. a 27. 11. 2025
   29. 11. a 30. 11. 2025 - víkend
   2. 12. a 4. 12. 2025
   Termíny: 1. a 3. 12. 2025,
   6. 12. - 7. 12. 2025 - víkend
   9. 12. a 11. 12. 2025

Přihlášky on-line
 - pro veřejnost

Přihlášky on-line  - pro firmy


Zkoušky z profesních kvalifikací

Přihlášky on-line


soubor klic_na_hlavickuS.png

Veletrh práce a vzdělávání byl 30. 1. 2025 v TJ Lokomotiva Plzeň
 
Informace a fotky
na webu akce  
 
 

 


soubor logo_Mamma_friendly.jpg

MAMMA/PARENT FRIENDLY

Registrujte svoji firmu a získejte prestižní ocenění!

Více: ZDE


Žena Regionu

děkujeme, že jste podpořili Grafia, s.r.o. hlasováním pro její jednatelku, Mgr. Janu Brabcovou, v soutěži Žena regionu.

žena regionu

 


Ocenění českých podnikatelek 2017: Jednatelka společnosti Grafia s.r.o., paní Mgr. Jana Brabcová, získala 2. místo v kategorii Malá společnost. Blahopřejeme a máme radost!
Tým Grafia, s.r.o.

 

ocenění podnikatelek


Vizionáři 2016: Grafia získala Čestné uznání za inovativnost, ekonomický a společenský přínos ve svém oboru: soubor Vizionáři_na web_menší.jpg

 


Hledáme LEKTORY!!!

Lektor AJ, NJ

Lektor PC dovedností

Lektor komunikačních dovedností

Lektor kurzů v oblasti kvality

Více informací: ZDE
nebo kurzy@grafia.cz

 


 
 
Tel./fax: +420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz
© GRAFIA, s.r.o. 2012
Budilova 4, 301 21 Plzeň