mapka
Česky English Deutsch
GRAFIA, s.r.o.
Budilova 4
301 00 Plzeň
Tel./fax:+420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz

 
 

OD ROKU 1993


 
 


Název kurzu:

Rozvoj lektorských dovedností

PR 5


Anotace kurzu:

Kurz je zaměřen na posílení profesionality v pozici trenéra/lektora ve smyslu rozvinutí svých schopností, dovedností, celkového stylu práce a své role. Procvičit a připravit se na různé obtížné situace, do kterých se trénující školitel dostává a které musí komunikačně zvládnout.


Cíle kurzu:
  • Prohloubit znalosti v oblasti vzdělávání dospělých
  • Uvědomit si význam vlastního image a profesionálního vystupování při vzdělávání
  • Naučit se připravit vzdělávací program - vytyčené cíle
  • Připravit a realizovat krátký vzdělávací program
  • Umět efektivně realizovat vzdělávací diagram

Obsah kurzu:
  • Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
  • Potřeby účastníků a jak je sytit
  • Komunikační kanály – pravá a levá hemisféra
  • Co podporuje zapamatování?
  • Věková specifika vzdělávání dospělých
  • Transakční analýza pro lektora
  • Problémové typy účastníků školení a jak na ně
  • Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
  • Typologie učebních stylů
  • Hybridní model učení v andragogice
  • Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
  • Příprava vzdělávacího programu
  • Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
  • Metodika vzdělávacího programu – kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
  • Zážitková pedagogika
  • Lektorské desatero
  • Organizační formy vzdělávacího procesu
  • Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
  • Hodnocení vzdělávacího kurzu
  • Příprava vlastního vzdělávacího programu
  • Trénink lektorských dovedností
  • Když se nedaří – kde je chyba?
  • Pár tipů navíc

Obsah částí a modulů kurzu:

  • Rozvoj lektorských dovedností
    • Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
    • Potřeby účastníků a jak je sytit
    • Komunikační kanály - pravá a levá hemisféra
    • Co podporuje zapamatování?
    • Věková specifika vzdělávání dospělých
    • Transakční analýza pro lektora
    • Problémové typy účastníků školení a jak na ně
    • Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
    • Typologie učebních stylů
    • Hybridní model učení v andragogice
    • Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
    • Příprava vzdělávacího programu
    • Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
    • Metodika vzdělávacího programu - kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
    • Zážitková pedagogika
    • Lektorské desatero
    • Organizační formy vzdělávacího procesu
    • Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
    • Hodnocení vzdělávacího kurzu
    • Příprava vlastního vzdělávacího programu
    • Trénink lektorských dovedností
    • Když se nedaří, kde je chyba?
    • Pár tipů navíc


Vstupní znalosti:

Znalost problematiky kurzu Základy pro lektorskou činnost


Doporučení:

Doporučeno pro specialisty, manažery



 
 
Tel./fax: +420 377 227 701
E-mail: info@grafia.cz
© GRAFIA, s.r.o. 2012
Budilova 4, 301 21 Plzeň