Název kurzu:
Rozvoj lektorských dovedností
PR 5
Anotace kurzu:
Kurz je zaměřen na posílení profesionality v pozici trenéra/lektora ve smyslu rozvinutí svých schopností, dovedností, celkového stylu práce a své role. Procvičit a připravit se na různé obtížné situace, do kterých se trénující školitel dostává a které musí komunikačně zvládnout.
Cíle kurzu:
- Prohloubit znalosti v oblasti vzdělávání dospělých
- Uvědomit si význam vlastního image a profesionálního vystupování při vzdělávání
- Naučit se připravit vzdělávací program - vytyčené cíle
- Připravit a realizovat krátký vzdělávací program
- Umět efektivně realizovat vzdělávací diagram
Obsah kurzu:
- Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
- Potřeby účastníků a jak je sytit
- Komunikační kanály – pravá a levá hemisféra
- Co podporuje zapamatování?
- Věková specifika vzdělávání dospělých
- Transakční analýza pro lektora
- Problémové typy účastníků školení a jak na ně
- Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
- Typologie učebních stylů
- Hybridní model učení v andragogice
- Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
- Příprava vzdělávacího programu
- Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
- Metodika vzdělávacího programu – kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
- Zážitková pedagogika
- Lektorské desatero
- Organizační formy vzdělávacího procesu
- Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
- Hodnocení vzdělávacího kurzu
- Příprava vlastního vzdělávacího programu
- Trénink lektorských dovedností
- Když se nedaří – kde je chyba?
- Pár tipů navíc
Obsah částí a modulů kurzu:
- Rozvoj lektorských dovedností
Specifika vzdělávání dospělých - motivace, aktivita
Potřeby účastníků a jak je sytit
Komunikační kanály - pravá a levá hemisféra
Co podporuje zapamatování?
Věková specifika vzdělávání dospělých
Transakční analýza pro lektora
Problémové typy účastníků školení a jak na ně
Ovlivnění skupinové dynamiky kurzu
Typologie učebních stylů
Hybridní model učení v andragogice
Komunikační techniky kladení otázek, naslouchání, parafrázování
Příprava vzdělávacího programu
Stanovení cílů a sestavení obsahu, prostředky
Metodika vzdělávacího programu - kategorizace metod, jejich výhody a nevýhody
Zážitková pedagogika
Lektorské desatero
Organizační formy vzdělávacího procesu
Pomůcky a technická podpora výuky, organizace kurzu
Hodnocení vzdělávacího kurzu
Příprava vlastního vzdělávacího programu
Trénink lektorských dovedností
Když se nedaří, kde je chyba?
Pár tipů navíc
Vstupní znalosti:
Znalost problematiky kurzu Základy pro lektorskou činnost
Doporučení:
Doporučeno pro specialisty, manažery